בית הנבחרים האמריקאי אישר את הסיוע הביטחוני לישראל

    אתר קול חי No Comments on בית הנבחרים האמריקאי אישר את הסיוע הביטחוני לישראל

    בית הנבחרים של ארצות הברית אישר את תקציב הסיוע הביטחוני לישראל בגובה של יותר מ-26 מיליארד דולר. נתניהו בירך על ההצבעה: "זה מעיד על התמיכה הדו מפלגתית בישראל" | 'עכשיו 14': אחרי חג הפסח יתחיל פינוי האזרחים מרפיח, לקראת הפעולה הצבאית הקרקעית | 'אקסיוס': שר החוץ האמריקני בלינקן יודיע תוך ימים על הטלת סנקציות נגד גדוד "נצח יהודה". זו תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה שארה"ב מטילה סנקציות על יחידה בצה"ל • עדכונים שוטפים

    צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שבת מתוחה בצפון: עשרות שיגורים זוהו במהלך היום לעבר יישובי קו העימות. חלקם יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים. בחסדי שמיים לא דווח על נפגעים או נזק. כמו כן, במהלך השבת מטוסי קרב של חיל האוויר השמידו מחסני נשק של חיזבאללה בדרום לבנון, וחיסלו לפחות חמישה מחבלים ששהו במבנים צבאיים של הארגון.

    בדרום, הערב נשמעה התרעת צבע אדום בקיבוץ כיסופים. ובליל שבת רקטה אחת יורטה בשדרות, שם בחסדי שמיים ללא נפגעים בגוף או נזק רכוש.

    נמשכת פעילות צה"ל במחנה הפליטים נור א-שמס הסמוך לטול כרם לסיכול טרור. במהלך המבצע תשעה לוחמי צה"ל ומשמר הגבול נפצעו קל ובינוני בחילופי האש מול החבלים. דובר צה"ל הודיע כי הכוחות חיסלו למעלה מעשרה מחבלים עד כה. והושמדו מספר רב של מטענים שהיו מוכנים לשימוש. במערכת הביטחון מדגישים כי המבצע יימשך במחנה הפליטים לאור מגוון אמצעי הלחימה שנמצאו במקום.

    צה"ל הודיע על כוונתו להחרים ולהרוס את בית המחבל מוחמד מנאסרה, שביצע את פיגוע הירי בתחנת הדלק שבכניסה ליישוב עלי, בו נרצחו יצחק צייגר בן ה-57 ואוריה הרטום בן ה-16 הי"ד.

    פרטים נוספים על התקיפה המיוחסת לישראל באיראן בסוף השבוע: בניו יורק טיימס מדווחים כי אמצעי לחימה ישראליים פגעו במערכות ההגנה האווירית של איראן מבלי להתגלות במכ״מים האיראניים. גורמים בישראל מסרו, כי התקיפה נועדה להעביר מסר לאיראן לפיו ישראל יכולה לעקוף את מערכות ההגנה שלה מבלי להתגלות ולשתק אותן״.

    עוד דווח כי שני מקורות איראניים אישרו שישראל הצליחה לפגוע במכ״ם של מערכת ההגנה האווירית S-300 שמוצבת בבסיס הצבאי באיספהאן שבמרכז המדינה.

    במקביל, שר החוץ האיראני טוען כי כלי הנשק ששימשו בתקיפה הם צעצועי ילדים, ולא כלי טיס בלתי מאוישים. הוא הוסיף כי המשטר בטהרן אינו מתכוון להסלים את המתיחות באזור אך אם ישראל תעשה טעות איראן תשוב ותתקוף את ישראל.

    בתוך כך, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ומנהיג חמאס איסמעיל הנייה נפגשו היון באיסטנבול. מקורות טורקים אמרו לעיתון הסעודי "א-שרק" כי מתקיימות שיחות בין טורקיה לחמאס על העברת מטה הארגון מקטאר לטורקיה. הבוקר, דווח כי הלשכה המדינית של חמאס שוקלת לעזוב את מקום מושבה בקטאר, על רקע הלחץ שמפעילה ארה"ב על המדינה להביא להסכמה לעסקת שחרור חטופים.



    0 תגובות